شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۳۹:۲۸

مشارکت ایران و روسیه برای ساخت ترمینال‌های دریایی

باشگاه خبری فراساحل: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: با اختصاص خط اعتباری پنج میلیارد دلاری به ایران 25 پروژه اولویت‌دار در زمینه انرژی، ساخت ترمینال‌های دریایی و ارتباطات میان دو کشور اجرا می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، ولادیمیر پوتین در نشست مشترک خبری با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز این امکان را فراهم نمود تا هم مسائل مربوط به امور گازی را با کشورهای شرکت کننده بررسی کنیم و هم این امکان را برای ما فراهم شد که با دوستان ایرانی مان بررسی موضوعات مختلف را داشته باشیم.


رئیس جمهور روسیه افزود: مذاکرات خوب و کلیدی با حضور وزرا و روسای ارگان‌ها و موسسات مختلف انجام دادیم. وی ادامه داد: این مذاکرات در ادامه مذاکراتی بود که  با رهبری جمهوری اسلامی داشتیم. پوتین با اشاره به مذاکراتش با مقامات ارشد ایران ادامه داد: جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه را در این دیدارها مورد بررسی و گفتگو قرار دادیم از جمله در زمینه اقتصادی و البته بحث مبارزه با تروریسم. وی خاطرنشان کرد: ما شاهد امضای مجموعه‌ای از اسناد بین دو کشور بودیم که می‌تواند به توسعه روابط هر چه بیشتر میان دو کشور کمک کند.


پوتین با بیان اینکه ما در نظر داریم سرعت توسعه همکاری‌های اقتصادی میان روسیه و ایران را گسترش دهیم تصریح کرد: درنظر داریم لیستی از کالاهای مورد نیاز دو طرف را تهیه کنیم و همچنین از ارزهای ملی در پرداخت‌های میان دو کشور استفاده کنیم. رئیس جمهور روسیه بحث امکان ایجاد منطقه تجاری میان دو کشور را از دیگر موضوعات مورد بررسی در دیدار خود و رئیس جمهور کشورمان نام برد و گفت: این موضوعی است که در آینده هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از مباحث میان دو کشور گفتگو پیرامون اختصاص خطوط اعتباری بود که روسیه قصد دارد خط اعتباری را به مبلغ ۵ میلیارد دلار به ایران اختصاص دهد افزود: همچنین ۲۵ پروژه اولویت دار در زمینه‌های مختلف بویژه در زمینه انرژی، ساخت و ساز، ساخت ترمینال‌های دریایی و ارتباطات تعیین شده که میان دو کشور اجرا شود. رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه ما همکاری‌های بین دو کشور را در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در حال حاضر و در این چارچوب در اولین اقدام احداث نیروگاه اتمی بوشهر به پایان رسیده و در نظر داریم که برای بلوک دوم و سوم هم همکاری داشته باشیم.



  کد خبر : 824
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :